Wyjazd do Norwegi w ramach projektu Peacepainting (2015r.)

W dniach 29.05 – 7.06 odbył się wyjazd do Norwegii projektu Peacepainting, w którym braliśmy udział (Aneta Talaga, Anna Łętocha i Łukasz Bagiński).

Podczas wycieczki mieliśmy przyjemność zwiedzić Oslo za dnia oraz nocą, podziwiać budynek opery i park rzeźb. Przebywaliśmy również w miejscowości Hattfjelldal, w której poznaliśmy tradycje i obrzędy Saami, próbowaliśmy tradycyjnych potraw tego regionu, oraz spędziliśmy noc w namiotach lapońskich. Kolejnym miejscem, który zwiedziliśmy była wyspa Herøy, gdzie napawaliśmy się pięknymi widokami. Tam również mieliśmy okazję dwa dni przebywać i nocować u rodzin norweskich, przez które zostaliśmy bardzo mile przyjęci. 3 czerwca na wyspie Brasøy odbyły się długo wyczekiwane warsztaty malarskie, których główną inspiracją był krajobraz norweski, oraz poznane przez nas tradycje Saami. Następnego dnia ujrzeliśmy miejsce w pełni pokryte śniegiem, ponieważ znaleźliśmy się na kole podbiegunowym. Najbardziej pięknym i emocjonującym punktem wycieczki był przejazd drogą Trolli, podczas którego jadąc krętą drogą wśród gór, podziwialiśmy naturalne, piękne widoki Norwegii. 7 czerwca wróciliśmy do Polski bardzo zmęczeni, lecz szczęśliwi.